Monday, July 06, 2009

Ooooh my Gooood!

Vi har sannnerligen kommit till paradiset. Vi trodde i vårt stilla sinne att vi varit där tidigare, men ack så fel vi hade. Först färdades vi i ca en timme på vägar som Gud nog glömt, upp och ned, höger till vänster och skumpetiskump medan vägdammet från lervägen vällde in i den öppna song tewn. Ola var mycket nära att kasta upp, som det så fint heter, under resan. Kanske vore dessa vägar något för Strandviks vägförening att åka och titta på, för att se vad verkliga vägproblem är... :-)

Till sist kom vi hit. Möttes av iskalla citrongräsdrinkar och våta kylande handdukar att torka av oss med efter resan - de förvandlades snabbt från vita till bruna av vägdammet. Resortet ligger precis vid havet och är ett under av lyxighet och utsökt asiatisk modern design. Wow! Så smakfullt! Till sist visades vi till vår lilla garden suite. Först fick vi gå in genom en träport till vår alldeles egen lilla trädgård fylld med djungelväxter. Trädgården är helt inhägnad utan insyn. Där fanns också en privat liten pool med egen jaccuzi och härliga solstolar i trädgården. Under tak fanns också en stor mjuk divan med kuddar att ligga och vila på, med en takfläkt ovanför. Om man sedan gick en trappa upp kom man upp till vår alldeles egna lilla våning (det är alltså ett eget hus) som är så lyxig så det inte är sant. Ett stort vackert inrett sovrum, ett oerhört lyxigt och stort badrum samt ett dressing room. Det som inte fanns här i krämer, fluff och puff finns inte att fixa. I sovrummet bjuds det också på gratis whisky, gin och vodka samt av restaurangen egentillverkade snacks.

Vi tror faktikt att vi kommit till himlen. Synd bara att vi ska stanna så få dagar...

Kram

/Lyxisarna Ola och Cissi

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kära nån. Otroligt.
;-)
Bente

5:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag ber om ursäkt för vår tidigare triviala hälsningsfras, så nu: Hej på er lyxisar
Det lät lite kul med er upplevelse av väg och transport och Strandvik sträcker stolt på sig. Här har eventuella vomeringsbehov förorsakats av orsaker som att festande ungdomar smyger denna förbjudna väg om nätterna. Spår har setts! Lyxen som ni beskriver låter helt fantastisk skulle nog passa oss. Njut till fulländning men var försiktig med Wirren om den är av den inhemska produktionen som ni bjöd mig efter er första resa för den var nog avsedd att köra fotogentraktor på.
Här hemma i Svedala har nu sommaren intagit mera normala former som består av 50 mm regn och en strålande temperatur av + 13 grader. Fy fan, svart eller vitt! Men inget ont som inte har nåt gott med sig, de 2 apatiska har vaknat till liv och ska nu använda Forden och åka och handla virke och fönster. Ska bli intressant och se om vi får fart på Forden på gården.
Mor Lisa har just nu blivit klar med att lägga in ca 2 kilo av vår egenproducerade gurka vilket kan betraktas som rekordtidigt och samtidigt frossar vi på Minerva, smultron, jordgubbar och andra primörer. Vi mår rätt bra vi också, och livet känns mycket drägligt.
Ni kan väl lägga in ett härligt foto i er nästa rapport. Vi är nyfikna!
Var försiktiga med Wirren och njut allt vad ni kan.
PoK, Lisa och Kjell

9:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej på er lyxlirare!

Bortsett från resan till detta ställe så låter det ju mer än underbart. Trodde bara sådana här ställen var til för Hollywoodkändisar, och så tydligen er då ;-) Här kan det ju omöjligtvis finnas några spindlar, det passar ju inte alls in i bilden så hit skulle jag nog kunna åka :-) Vem betalar?! Totte kanske :-)) Vill åka 1 vecka MINST. Kanske kan få ett privat jet att ta mig sista biten, för den resan verkar det som att min nacke och mage skulle ogilla... Ska kolla upp detta! ;-)

Här hemma får man ju helt plötsligt lite saker gjorda. Igår tex så fick jag min mage och rygg gjord. Och vad betyder då det? Jo, att jag var på core-träning och det visade sig nog att det var lite väl längesedan jag körde just den sortens träning, jisses jag har sådan träningsvärk att jag går som en gammal tant! Känner mig ju inte så värst fit inte... Ska träna sådant som min kropp är van vid ikväll istället, dock blir det väl step-up i tant-style med tanke på hur jag rör mig, hi, hi :-) För att väga upp träningen så att jag inte råkar bli för nyttig på semestern (eller nästan semester, på fredag) så ska jag faktiskt ta och baka lite ur Leilas kakbok tänkte jag. Är ju så himla mysigt att baka på sommaren!

Tobbe gnetar på det sista på jobbet nu och på kvällarna så är han ute och promenerar. Matningen av katterna fortsätter men det verkar väl dessvärre som att det inte är dom som äter utan vilka då?! Jo kottarna! Och dom inte bara äter utan bajsar också i matskålen, så äckligt och ohygieniskt! Fy på er kottar! Inte konstigt att man kallar dom kottar... Dåligt skämt, förlåt... ;-) Men man kan ju inte säga annat än att dom är fantastiskt söta :-)

Nu ska jag bege mig ut till baket så att jag både hinner göra klart OCH smaka...

Jag ser väldigt mycket fram mot att höra mer om ert fantastiska ställe :-)))

Stora pussar och kramar från Brickehill (som inte är riktigt så lyxigt som man vill :-)

3:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tisdag kväll. Helkväll till minne av Michael Jackson. Undrar om han var stor i Thailand. Sitter ni också och tittar på minnessändningarna månne?
Bente

12:45 PM  

Post a Comment

<< Home