Sunday, June 28, 2009

Stressigt - inte precis...

Nej stressigt kan man inte precis säga att det är här även om du Millan tyckte att det verkade påställt. Det är bara Ola som känner behov av en viss sifferstruktur på vardagen, tror jag. Dessutom slipper vi ju värdsliga problem som icke-fungerande bilar och dylikt...

Jag har förstått att Tobbe inte tror jag klarar av språkinställningarna på datorn på egen hand - där har han helt fel! Problemet har varit akuta toalettbesök, som förhindrat finlir på datorn... "Kan själv" är dock talande i detta sammanhang!

I går kvälls kom den första regnskuren och lite åska när vi skulle gå och lägga oss, Tyvärr bara kort regn så det var precis lika hett idag. Som tur var kom det ett rejält åskväder med kraftigt regnfall vid middagstid, så nu hoppas vi luften är lättare imorgon. Vattnet har förresten stigit i havet så det har varit lättare att bada idag. Just nu sitter vi och lyssnar till en högljudd kör av djungeldjur som vaknat till liv efter regnet. Konstigt att t.ex. grodor kan göra så höga läten.

Synd om pappan som har ont i ryggen. Själv lider jag också av lite ryggont från en för hård säng. I mitt fall är det dock enkelt avhjälpt med härlig oljemassage på stranden. Min strandassös heter Som och pratar mycket dålig engelska men försöker avhjälpa alla möjliga krämpor (myggbett, skavsår mellan låren, ont i ryggen, solbränna etc). Hon har dock svårt att förstå direkta instruktioner utan blir mest blyg och besvärad då. Stackare!

För övrigt är den nya favoriten lemonshake, som är massor med pressad färsk lime som mixas fint med is och dricks. Jävlar vad gott och läskande! Ola håller sig till Singha.

På bokfronten sliter vi på både jag och Ola. Jag läser just nu en riktig nagelbitare av Jean Christophe Grange som heter "I djävulens spår". Du Millan frågade om boktips. De andra böckerna som hon skrivit är om jag förstått det rätt mer dokumentära i sin stil och inte skönlitterära. Jag har inte läst någon av dem. Tyvärr kan jag nog inte bidra med några andra särskilt bra tips i liknande genre men skulle ändå vilja slå ett slag för Roslund Hellström t.ex. Flickan under gatan som handlar om prostitutionen i Stockholm. Även de andra böckerna de skrivit är mycket bra, men alla har lite mer deckarkaraktär. Tyvärr kan jag inte bidra med något närliggande.

Ta hand om er!

Kram

/Cissi och Ola

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej sötisar :-)

Ja, att ni har det stressigt kan man väl knappast säga även om jag sa det med en hel hink av ironi i förra inlägget. Men å andra sidan är väl stressa det sista man ska göra när man har semester, och definitivt inte i sådan värme som ni befinner er i. Vi tycker ju nu att vi har det väldigt varmt här hemma (vilket det ju är för att vara Sverige). Och som m o p skrev så har även nätterna blivit varma vilket gör att sömnen är något mer svår att få till. Men det är det ju värt när man får ha det så här skönt på dagarna! Idag var bilen snäll och tog oss ut till Leken igen, lite protester var det, men, men... Och idag hade hela Örebro kommit på att det faktiskt var varmt så badplatsen var invaderad av folk, lite så att man låg i knät på varandra :-S Men mycket söta barn är det som tultar omkring och det är ganska underhållande att titta på (när dom sen blivit trötta och hungriga av allt tultande får man hålla för öronen...). Vattentemperaturen kan jag inte säga så mycket om mer än att Tobbe höll på att krevera när jag skulle i för jag höll huvudet hur högt som helst, munnen som ett O, och så oooade jag lite, som en äkta kärring :-) Men bara jag kom i så, så var allt bra!

Här hemma gör vi något sorts vardags-ryck nu. Tobbe är iväg och veckohandlar och jag har dammsugit och diskat, jobbigt i den här värmen vill jag lova! Nu väntar jag bara på att ingredienserna till maten ska komma hem och så ska vi fixa lite krubb och sen ta kvällen - skönt!

Skönt för er att ni fått lite regn, förhoppningsvis rensar det luften lite så att det blir lite mer behagligt för er. Skönt lät det ju också med den där oljemassagen, något dom kanske skulle kunna införa i Leken, ska framföra förslaget ;-) Vidare verkar det ju inte gå någon nöd på er med goda drycker och bra lektyr så ni får väl fortsätta njuta och ha det bra. Äter ni någon härlig mat? Har inte hört så mycket från det här stället ni är nu...

Tack snälla Cissi för tipset, ska kolla upp boken du rekommenderade!
Har precis börjat läsa "Galaprinsessor", men än så länge går det lite tungt...

Puss o kram till Er!
/Milla

10:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej ungarna
Ja, nu har vi nog ungefär samma klimat som er. Gårdagen bjöd på +34 grader i skuggan på norrsidan. Även torkan har slagit till med många bränder som följd under helgen och eldningsförbud är infört av brandmyndigheten.
Vår middag igår bestod av Minerva och sill en ljuvlig kombination men tyvärr slår torkan till och projekt konstbevattning på alla fronter måste startas upp annars kommer nog Minervorna protestera. Sådana projekt är lite svåra att genomföra utan att det blir gemensam aktivitet då min smidighet är lika med noll.
Den här förmiddagen har så här långt varit ganska ovanlig på så sätt att vi knappast har hunnit prata med varandra än och klockan har hunnit fram till lunchtid. Vi har olika besök i olika ärenden plus ett antal (fortfarande pågående) långa telefonsamtal och det är detta som omintetgjort våra samtal. Men troligen är det nog bad som gäller i närtid men avstämning med den lagvigde känns just nu nödvändigt (bevattning/bad eller båda och i vilken ordning).
Fortsätt ha det skönt ungar.
PoK, Lisa och Kjell

2:51 AM  

Post a Comment

<< Home