Saturday, June 27, 2009

Lata dagar är härligt

Hej på er alla igen.

Förra inlägget var kanske i kortaste laget men det var en ganska så bra sammanfattning av situationen. Just nu sitter Cissi brevid mig och försöker komma över chocken att Michael Jackson är död. Vi är i alla fall långt i från det även om man kanske kan tro det ibland när man ser oss. Vad vi gör? Tja en typisk dag ser ut som följer.

1) Vaknar.
2) Äter frukost.
3) Slappar i skuggan.
4) Äter lite mat
5) Slappar i skuggan. Kanske lite i solen fast det är med betoning på lite då det är väldigt varmt.
6) Tar ett dopp i poolen.
7) Slappar mera.
8) Kanske går upp till hotellrummet och slappar där.
9) Får lite massage.
10) Slappar lite till.
11) Tittar på solnedgången och folk som rör sig.
12) Går upp och tittar lite på internet.
13) Äter middag.
14) Går lite på stranden.
15) Somnar helt utmattad på grund av det hektiska livet här.

Mellan alla punkterna ovan kan Ola tänka sig att fotografera lite. :-)

Tyvärr är det lite lågt vatten så att bada i havet är svårt fram till ca 16:00. Man måste gå ganska så långt i koraller och annat jox vilket är rätt vinligt. Passar inte Cissis knän. Vi hoppas att det blir bättre senare, vilket vi har blivit lovade. Tyvärr ska det vara som bäst den 9:e (fullmåne) sägs det, men då är vi redan härifrån. Hoppas att det blir bättre i alla fall.

Som ni förstår så har vi det väldigt hektiskt och måste stressa för att hinna med allt. ;-)

Tja det var väl allt för idag.
Hej svejs!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag tror jag förstår precis.
Läser inte Cissi någon liten bok oxå?

Börjar varva ner själv. Men har en dryg vecka kvar.../ Bente

4:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Att ni har blivit lovade att det är som bäst när det är fullmåne på Koh Phangan är väl föga förvånande. ;)

/Tobias i egen hög person.

Och så en gåta till Cissi till nästa blogg inlägg:
Det märks rent tekninskt när Ola respektive Cissi skriver.
(Ola du får inte hjälpa Cissi!)

10:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Missade en mening.
Hur kan jag vet det (vem som skriver rent tekniskt)

10:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej sötisar :-)

Nu är det lilla Milla som är på gång. Tobbe har ju redan kommenterat på sitt lilla sätt... Men han är engagerad i det här - kul för alla kan vi hoppas ;-)

Jag blir lite stressad när jag ser vad ni skriver, det verkar vara så himla påställt HELA tiden - hur orkar ni?! ;-) Här hemma börjar vi väl anta ett liknande tempo, om än fyllt med lite vardagliga måsten såsom handling, minimal städning, lite matlagning och så. Men i ärlighetens namn så skulle jag mer än gärna stryka dom ur agendan nu när det är så varmt.

Tobbe ger er ju liksom ingen up-date på livet här hemma så det får väl jag stå för. I fredags morse så startade inte våran bil - SKIT! Den var alltså tvungen till att bogseras till verkstad, och vem kunde hjälpa till med det? Ingen visade det sig... Utom en snäll granne och hans lilla barn som jag aldrig träffat, så himla pinsamt men så nödvändigt. Väldigt trevliga nyinflyttade grannar som vi hoppas kunna hjälpa tillbaka någon gång. Självklart betalade jag honom för besväret. Bilen fick komma hem igen på fredag em med en ny bränslepump och 3000 mindre i plånboken för dess ägare, inga roliga pengar att lägga ut, men nödvändiga såklart. Trots allt så går han inte hundra än så kanske är det något mer fel. Vi har dock en service inbokad på onsdag så då får de väl gå igenom den igen (och så blir vi MINST 3000 kr fattigare en gång till, så KUL utgifter!).

Bilen har iaf med lite knorrande varit snäll och tagit mig ut till Leken (igår) och där tillbringade jag HELA dagen med sol och, tro det eller ej, bad! Hela tre gånger också! Detta föranledde att jag blev så slut så jag orkade inte skriva till er på kvällen. Nej, skämt och sido, vi har faktiskt ett till litet dilemma här hemma. En ny-upptäckt röd liten vildkatt som inte verkar må så bra :-(( Skatorna hackar nämligen på honom (eller hans svans iaf). Vi var ute igår kväll och fick syn på honom så nu har han fått mat och vatten i hopp om att han ska få tillbaka lite krafter. Sen behöver vi ju naturligtvis snarast försöka fånga in honom för att att röna ut vad som är fel på honom. Kanske är det enda rätta att han får komma till katthimlen, men då får det vara så, bättre det än att skatorna ska picka sönder honom.

Tobbe körde lite mc (eller moped som Cissi säger) igår och bytte lite olja och andra grejer som behövde göras. Men idag ska han med mig ut till beachen och glassa hela dagen, gött!

Har en fråga till syster. Jag har om bara några sidor läst ut Dödergök och den var så HIMLA bra, så nu söker jag desperat efter nya boktips. Dom andra böckerna som hon har skrivit, är det något att ha? "Smuts" har jag ju läst redan, men "Flickan och skulden" och "En riktig våldtäktsman"? Eller kanske har du något annat du kan tipsa om? Men det får inte vara besvärligt för dig. OM du har några tips kan du ju kanske skriva det här på kommentarsidan (endera denna eller för kommande inlägg, jag kollar efter i så fall).

Nu är det dags för frukost och sen bär det av till beachen!!!

Fortsätt njut och ha det bra godingar :-)

Puss o kram Millimuplounloc

12:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej på er ungar
Om man skulle göra en motsvarande redovisning för oss skulle ni inte kunna avgöra vem som hade skrivit vilken redovisning. Vi växlar mellan tre aktiviteter, i vatten, i skuggan, i solen. Tyvärr kan vi fn inte åka båt då min (Kjell) rygg fick totalspel i samband med sjösättningsaktiviteterna vilket också medfört att högra benet vägrar lyda order. Voltaren och ett värdigt rörelsemönster ska väl förhoppningsvis hjälpa efter en tid och möjliggöra framtida båtresor.
Nu har nätterna blivit behagligt varma vilket i sin tur gör att kvällarna stärker partajhumöret med duktigt sena kvällar som följd. I fredags var Lena hos oss på middag och i går var vi på dundermiddag hos Soli och Ove (4-rätters med efterföljande jordgubbstårta).
Vi har också fått nyinflyttning i näromgivningen av minst två igelkottar som visade upp sig på kvällen de var otroligt söta när de tultade omkring på gräsmattan. Hoppas de förstår att hålla sig från vägen och de otäcka bilarna.
Då temperaturen nu landat på 30 grader i skuggan avtar skrivklådan och badsuget tilltar. Mot böljorna!!
Sköt om er ungar och njut av att effektivt ytterligare sänka tempot på dagsagendan.
PoK, Lisa och Kjell

2:44 AM  

Post a Comment

<< Home