Monday, June 29, 2009

En liten kokosboll!

Hej och hallå

Idag har det varit en bra dag (igen). Lite disigare vilket har inneburit att vi (och många med oss) tyckt det varit lite behagligare. Man kan nämligen se tempraturskillnaden baserat på hur många som befinner sig på stranden under dagen. Är det stekhett så orkar ingen vara där mer än en kort stund men som idag så har folk legat och solat hela dagen.

Idag passar vi på att blogga innan maten. Hotellets internet var "broken" så vi sitter på ett annat ställe lite längre bort.

Under eftermiddagen så passade Cissi på att få lite kokosoljemassage. De gjorde tydligen av med en hel flaska så jag anar att det blev oljigt värre. Själv passade jag på att promenera och snorka. När Cissi kom tillbaka från massagen luktade hon som en kokosboll. :-)

Tja det är väl allt för idag.

Hej hopp!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej kokosbollar
Det låter skönt med semestern. Värme har vi här med. Det ska visst bli över 30 i Värmland de kommande dagarna.

Själv hade jag en liten minisemester igår. Konsert med bl a Johan vid pianot i Sundsvall. Picknick med Bernt före och eftersnack med samma person på fik efter konserten. Bernt är en gammal kompis från gymnasietiden som bott utomlands i 40 år och nu återvänt - till Stöde. Vi har en gemensam bekant som håller rätt på oss och har sett till att vi träffas. Det var faktiskt riktigt trevligt. Värmen var kontinental och känslan av semester var påtaglig.

Idag är måndag och jag har suttit flitig vid datorn hela dagen.

Hur var det nu med er och kommatillbakatillsveriget? Mitten av juli? Jag undrar om det passar med ett litet besök när jag är på tillbakaväg hemöver. Finns det några mindre lämpliga tider? Är ni i stånd att svara på såna här frågor?

Skickar också en hälsning till Kjells rygg att vara snäll med honom.
/Bente

10:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej godingar!

Kokosboll är ju gott och Cissi likaså vilket måste bli en lyckad kombo för dig Ola :-)

Igår var jag på stan och träffade Emma en stund och så passade jag på att inhandla lite nya kläder, har faktiskt lite dåligt med kläder att ta på mig i den här värmen - puh. Efter det så gick jag och tränade vilket faktiskt var himla skönt även om det tog emot innan. Förmiddagen tillbringade jag vid spisen med att göra en dubbel sats muffinsar som jag delade ut till lite olika håll. Ett gäng gick till dom som hjälpte oss med bilen i fredags och ett gäng gick till vaktmästarna och städerskan och ett gäng dök ner i vår frys för kommande strandutflykter!

Idag ska jag göra precis det, åka till stranden alltså. Men jag väntar nog och åker till efter lunch så Casper får ligga ute och sova en stund till, han tycker det är sååå skönt att ligga i skuggan ute och sova (förståeligt).

Lilla Muskot-katten som vi fångade in fick dagen efter hon kommit in fyra bebisar, dock stötte hon ifrån sig tre stycken så de klarade sig inte tyvärr, men som tur är så mår mamma katt och hennes enda bebis bra!

Nu ska jag gå och titta till mitt lilla barn.

Sköt om er!

Puss o kram Milla med bihang

1:10 AM  

Post a Comment

<< Home