Saturday, June 28, 2008

Stiltje i paradiset

Aaah vad lugnt det ar! Antligen borjar kroppen ga ned i varv ordentligt for semester. Har hunnit att avverka ett par superbra bocker (El choco, som handlar om en svensk i bolivianskt fangelse och Brunstkalendern, som fick mig att skratta och grata om vartannat) som jag kan rekommendera for hangmattan.

Frukosten ar just avverkad och jag har idag provat tva nya drinkar. Det ar verkligen ofattbart lyxigt att bara smaska i sig frukt pa det sattet - man kanner sig som halsan sjalv! Idag har jag bokat tid pa spat. Jag skall paborja en behandling som stracker sig over tva dagar med en och en halv timme at gangen. Det kommer att bli olika typer av massage, scrub och inpackningar. Jag aterkommer med utforligare beskrivningar senare. Jag antar att framfor allt Millan skulle alska detta! Jag har namligen kommit fram till att du, Millan, ar den person jag kanner som absolut sakrast skulle uppskatta detta stalle mest - det ar definitvt nagot att borja lagga undan pengar till!

Tror dock aven Tobbe skulle kanna sig nojd. Vi har ju inte dykt (men det utgar dykningsturer harifran) men daremot ar snorklingen mycket trevlig precis utanfor resortet. Massor med fargglada fiskar, bl a mangder av urfina stora grona, gula och bla nalfiskar som jagar stim med smafiskar sopm da och da dyker i klungor sa att det ser ut som om det regnar silver ned i vattnet. Vackert!

Igar kvalls provade vi den andra restaurangen pa resortet dar de har modern asiatisk mat. Till forratt at jag vietnamesiska varrullar med massor av goda gronsaker, farska kryddor och grillad anka, som sedan dippades i jordnotssas. Enastaende gott! Ola at vietnamesiska pankkaksrullar med spenat och svamp serverade med nagon hemgjord salsa. Till varmratt at jag grillade jatterakor med lime- och chilisas och Ola at grillat ankbrost med yoghurtsas och syrade gronsaker. Sedan flyttade vi over till skonare fatoljer och tog en varsin cocktail innan vi knatade upp till tratoppen med en DVD-film i handen fran det gratis DVD-bibliotek som hotellet har. Ogonen var dock sloa och trotta sa det blev inte sa mycket tittat innan det var natten. Far se vad denna dag har i sitt skote.

Till Bente: Tyvarr aker vi direkt till flygplatsen pa hemvagen, sa vi kan inte hjalpa dig.

Kram till er alla!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej godingar

Jag tror minsann att jag oxå skulle njuta hejdlöst av alla kroppsbehandlingar!

OK Då skrinlägger vi projekt videokamera.

Här gassar solen och det är LAGOM varmt. Nedräkningen för semestern har kommit rätt långt. Kommer just från en härlig trädgårdslunch hos Birgitta och Karl-Erik.

Jag ska tvätta kläder och börja packa så smått. Har två inbokade luncer och lite företagsadminsitration kvar innan jag får lätta ankar och ge mig av på semester.

Åker bil söderöver för besök i Stockholm, Vakthem (Lissen o Klas) och Västerås (blåskompis)innan jag måste hem igen för operation.

Väntar också på besked från cytologin (sköljprovet), vilket som vanligt - när det gäller min situation - är en nagelbitare.

Kram och fortsätt att njuta för fulla muggar
Bente

8:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej på er livsnjutare (en riktig komplimang till er båda)!

Ja, detta låter verkligen som om jag skulle kunna stå ut med ett tag, och om Tobbe också har möjligheter till lite dykning så kan jag nog få med honom också :-) Kan man vandra och så där, eller är det för "snårigt" och farligt? :-) Är rädd att jag vi båda skulle kunna bli lite rastlösa annars, eller... Det låter ju verkligen som ett riktigt paradis, njuter så av era berättelser!

Brunstkalendern? Är det Emma Hamberg? Den boken jag precis har läst ut var så himla bra så kanske Cissi att jag för en gångs skull får låna ut en bok till dig (eller två för den har nämligen en uppföljare som jag redan läst halva av).

Nu ska ni få en lite up-date på vad vi hållit på med. Igår tog Tobbe hojjen till Karlsborg och njöt i fulla drag (bokstavligen) och jag beslutade mig för att bara ta det lugnt och satt hemma och läste i min bok. Idag har vi varit hos mamma och pappa hela dagen och vi har verkligen haft kanonväder! Jippi!!! Inget bad dock (så bra var det inte, blåste för mycket och för kallt). Dock hann vi umgås en massa och äta vidunderligt god mat, och självklart kommer jag tala om vad för annars blir inte Cissi nöjd :-) Vi grillade underbart god lammkotlett (med lite askspån mot slutet) och till det fantastisk minerva, Milla var i extas.... (Och Tobbe med för den delen!)Härlig sallad, sås och dryck till det. Till efterrätt så åt vi svenska goda jordgubbar med limesocker och grädde och så fanns det en skvätt supergod vit chokladmousse som var kvar sen dagen innan. Mätta och mycket nöjda så åkte vi sen hem till vår lilla lya och nu myser vi med lilla gulle-fjun.

Ser fram mot att höra mer från er!

Kramar från Milla och Tobbe och ett Mjau från Casper

12:57 PM  

Post a Comment

<< Home