Thursday, June 28, 2007

Lugnt och gött

...har vi det. Solat och badat hela dagen. Jag har kämpat aktivt med att försöka få bukt med begynnande urinvägsinfektion genom aktivt drickande av litervis med ananasjuice samt byten av bikinibyxor efter varje dag. Just nu känns det dock som om det har givit frukt. Puh!

Fram på seneftermiddagen gick jag på massagen och Ola tog en längre upptäcktspromenad söderut längs stranden. Olakom tillbaka supersvettig men nöjd med upptäckandetoch själv var jag sval, mjuk och relaxad efter dagesn fot-, ben- och armmassage ("good for your back miss"). Jag börjar bli riktigt tjenis med min "syrra" på massagen. Hon berättade om alla sina karlar idag. Först var hon "mallied" med en thailändare, men han slog henne för jämnan och var elak, så hon lämnade honom. Sedan hade hon träffat en äldre engelsman som var väldigt snäll, men han hade försvunnit. Hon förklarade att hon ville träffa ny europeisk man eftersom de är snälla, i jämförelse med thailändska män där 50% slår sina fruar. Huga!

Kvällen har avnjutits på trevlig thailändsk restaurang med krabba, massamancurry, kyckling på citrongrässpett och sesamsås, friterade räkcrackers med dipp och torkad friterad biff med chilisås. Ojojoj vad god mat det finns här!

Kan meddela att semestertempot är precis lagom relalalaxat! Kram!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

nHej ungar.

SEMESTER! SEMESTER! SEMESTER!
Kan ni bara fatta att nu är jag ledig och kan bara ägna mig åt det jag vill? Jag kan inte fatta det i varjefall, så jag har testat med en Wirre för att få sanningscerum, men det hjälper inte än. Får försöka mera. I kväll ska mamma och jag äta goda grillspett för att fira ledigheten. Vi använder oss naturligtvis av våra Minervor som sedan en vecka tillbaka bara sprutar ur jorden. Obeskrivligt gott med smör på!!!
I morgon kväll kommer Britt och Åke till oss på "Dricka sill" med Minerva. Snålvattnet bara sprutar!
Sköt om er ungar och njut, vi ses.

PoK, mamma/svm och pappa/svf

9:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kan ni bara fatta - 2.
Även jag är ledig från och med nu. Håller på att packa och reser söderöver i morgon.

Urinvägsinfektion - kära syster. Sist jag var på provtagning (går på antibiotika efter det) fick jag rådet för sommaren att
* efter bad se till att kissa på en gång så man får rensa bort det främmande badvattnet
* alltid torra kläder - inga blöta baddräkter på tora land
* dricka tranbärsjos och citronvatten (har en egen brygd som är på hel citron och ingefära (och då menar jag verkligen hel citron, med skal och allt)

Önskar allt gott. Kommer att kolla hur ni har det när jag kan.
Kramis i massor från Bentemamman

11:16 AM  

Post a Comment

<< Home