Tuesday, June 26, 2007

Kockrock bland galenpannor i Chaweng

Gårdagen avslutades med en fantastisk middag på stranden. Det var thailändsk BBQ där vi fick välja våra egna köttbitar/fiskar/skaldjur som sedan grillades iordning. Oh - my - god - säger jag bara. Vi började med ett stort fat grillade musslor, därefter fortsatte Ola med grillad bläckfisk och jag med den bästa biff jag någonsin ätit. Allt perfekt grillat och i superläckra thailändska mariander och såser. Varför kan man inte ha det så här jämt?

Jaha nu har vi anlänt till Chaweng på Koh Samui. Vi bor i helt andra änden av stranden, på ett superfint hotell, med urmysig bunge. Vi har också varit nere och provbadat i stora vågor i havet och beställt in läskande watermelon shake vid strandkanten.

När vi tröttnat på solen gick vi och tog oss en varsin timmes helkroppsoljemassage för att mjuka upp kroppen efter de alltför hårda sängarna på Koh Phangan som givit värk både här och där. Nu känns kroppen som om den blivit överkörd av en ångvält!

På kvällen bestämde vi oss för att för första gången på evigheter äta något annat än thaimat och hamnade på en kitchig restaurang som hete Thress fat greeks som serverade grillade kötträtter. Ingen succé direkt får vi väl säga - dyra grillade köttbitar och galna kockar (42 stycken!) som dansade gemensam dans ute på gatan. På gatan trängs de med utklädda transor och flakbilar som gör reklam för thaiboxning. Jaja - det är ju därför vi gillar Chaweng - helgalet och med lite mer tempo!

Kram!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej godingar!

Sitter nu här i Göteborg hos Madde. Man kan väl ´säga att Göteborg inte visar sig från sin bästa sida, spöregn, spöregn och åter spöregn... Jag som hade rakat bikinilinjen för att slänga på mig röda bikinin och ta ett härligt dopp i havet, tji fick jag! Vi får väl satsa på lite shopping eller nå´t, vad vet jag. Trevligt har jag iaf! Glömde ju kommentera det igår. Cissi, du hade ju ätit stekt ris. Hur vågade du?! Jag har iaf fortfarande inte glömt!

Det låter som om ni kanske gör rätt i att fortsätta med thai-maten. Det låter så sabla gott! Kan ni ta med en välfylld färsk matlåda med hem till mig, det är ju inta så dyrt menar jag...

Nej nu ska nog vi käka lite och ladda upp för premiäravsnittet av Allsång på Skansen!

Vi hörs av mina godingar! Madde hälsar också och tycker att ni verkar ha det väldigt bra!

Kram från delar av Örebro i Götebrog!

9:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej ungar.

Här hemma har det blivit varmt igen när jag kom från jobbet var det 29,4 grader och duktigt åskvarmt.
Som vanligt njuter vi av att läsa om era semesterupplevelser och förstår att även ni njuter fullt ut.
Södra Sverige,värst i Småland, har det senaste dygnet fått mängder med regn, 100 mm på ett dygn och det är ordentligt översvämmat med raserade hus och dammar som följd. Man måste nog börja prata om klimatförändringar fram för allt i södra Sverige. Stackars Små-länningar!
Själv sliter jag med motivationen de sista dagarna före semestern vilket medför att jag bonnar på förmiddagen i dag (onsdag) och kör halvdag på kontoret. Nu ska jag gå ut och köra gräsröjare en stund innan jag sticker till jobbet.
Ha det fortsatt härligt och sköt om er.
PoK, mamma/svm och pappa/svf

1:17 AM  

Post a Comment

<< Home