Sunday, June 24, 2007

Barfota i sanden

Jag vågar knappt skriva om hur mysigt vi har det med tanke på den väderlek som tydligen råder hemma i Svedala. Det låter i alla fall som om ni äter gott och har det bra ändå. Milla - menyn lät supergod, vi ser fram emot att smaka en annan gång. Vi kan också meddela pappa att vi i alla fall kunnat läsa ditt korta inlägg nu. Kämpa på med skrivandet!

Här på stranden tuffar livet på i stilla lunk. Temat är ungefär sol, bad, mat, dryck och sömn. Att äta middag här på kvällarna är lite speciellt. Alla restauranger ligger på stranden inne i grönskan, så man sitter bokstavligen med fötterna i sanden och äter. Stranden är full med ljuslyktor av alla de slag och i träden hänger också vackra lyktor av alla de slag. Maten är god ock billig. Igår åt vi en riktig brakmiddag: friterade sötpotatisbitar med chilidipsås, hemgjorda vårrullar med dipsås, nudelknyten med sesamsås, grönsaker och bläckfisk, fried rice med kyckling och grönsaker samt en fantastisk sallad med biff, koriander, chili, lime och poppat ris. Till efterrätt pannkaka med banan, ananas och kondenserad mjölk. Singha ingår i menyn! Kostanden för detta kalas, hela 115 kronor! Så där sitter vi medan vågorna skvalpar, kolmörkret sänker sig och djungelljuden ökar i styrka. Så småningom flyttar vi över till baren där vi sippar på en varsin drink innan vi går hem till bungalowen. Fantastiskt!

Imorgon lämnar vi paradiset och drar vidare till Koh Samui och lite mer civiliserade trakter. Hade gärna stannat här någon mer dag, men det är kanske "lagom" som är bästa dosen av paradiset.

Kram

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej ungar.
Det är underbart att läsa om er härliga semester och vi njuter fullt ut med er. Dessutom blir man lätt avundsjuk då minnen från vår semester poppar upp.
Eftersom Milla har varit vårt språkrör under allt vårt kommunikationsproblem så skriver jag inget bakåt utan från igår och framåt.
Nu är vädret härligt även här men för egen del är det jobb som gäller hela veckan och följdaktligen solen från insidan. Det är min sista vecka före semestern, därför brådskan.
Lantlollorna har också fått hoppet åter nu när solen skiner och njuter hela dagarna i naturen.
Mamma har tittat till Annebergs-slingan i kväll och allt är under kontroll.
Ha det fortsatt underbart så hörs vi snart igen.
PoK, pappa/svf och mamma/svm

12:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vilket paradis det låter som! Jag kan nästan se bilden framför mig, och jag skulle inte ha något mot att vara där...

Har ju glömt en viktig sak på buffén. Tobbe hade ju (bl a) gjort jättegoda tortilla med stark ost, vårlök, paprika och koriander. Två bröd med fyllning imellan och så ner i stekpannan - mums! Han blev lite "lång-läppad" när han kom på att jag glömt skriva med dom goda.

Ja idag blir meddelandet lite kort för jag ska föska att komma i säng då jag ska med tåget lite tidigt imorgon bitti. Turen går ju som tidigare sagt till Göteborg och Madde. Förhoppningsvis kommer jag kunna förla er därifrån, men skulle ni inte höra något så vet ni varför. JAg räknar med att komma hem sent torsdag kväll eller fredag. Som det ser ut nu är dovk biljetterna så bövla dyra på fredagen så torsdeagen är det som det lutar åt.

Sköt om er godingar!

Puss och kram från Örebro

1:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Aha. NU der jag att det går att kommentera. Även Bentemamman följer ert resande. Vill påpeka att Härnösand haft strålande väder i stort sett hefla tiden. Så det så.
I morgon tror jag mig om att kunna starta min semester. Kram från bentemamman

3:54 AM  

Post a Comment

<< Home