Wednesday, June 27, 2007

Sol och regn

Idag har det varit en blandning av sol och regn. Förmiddagen började otroligt hett med klarblå himmel och solsken. Vågorna i havet var stora och Ola surfade på magen och Cissi mest guppade med lite försiktigt. Man får dock passa sig för rätt vad det är så sköljer en av jättevågorna över huvudet på en.

Vid tvåtiden skulle vi gå in på hotellrestaurangen och käka en lättare lunch när himlen utan förvarning bara öppnade sig och regnen här är inte att leka med. Det är märkligt vädret här, eftersom det slår över så snabbt och blir så drastiskt. Annat förstår jag att det är i Svedala med ihållande regn... Vi gick ialla fall hem till bungen och vilade lite middag en stund, innan dagens projekt fortsatte.

Jag har haft seans två hos min nya massagekompis som skall få ordning på min rygg. Vi är "like sisters" säger hon och vill kramas hela tiden. Idag masserade hon mig i åttio minuter samt bjöd på vatten, frukt och språklektion för 40 spänn totalt!

Nu ikväll har vi ätit indiskt och varit på utflykt till vår kompis skräddaren från förra året. Han kände genast igen oss från förra året och blev väldigt glad att se oss. Vi berättade naturligtvis att vi gift oss i kläderna de sydde upp (han kom ihåg precis hur de såg ut) och han ville hemskt gärna att vi skulle maila bilder från bröllopet. Jag har inte beställt något i år, men Ola har beställt fem par skjortor och två par byxor. Så nu är det kvällsturer till skräddaren som gäller framöver!

Kram!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej igen från Sverige och Solbacken.

En ganska ok dag även i hemlandet skapligt varmt och halvklart. Personligen känns det som jag kör på motivationsreserverna men i morgon är det final. Toppen!
Vi håller på och förbereder lite småsaker som ska utföras på den lokala farmen nu i början på min semester. Varför? Jo, vädret sägs bli växlande molnighet med temperaturer runt 20 grader under nästa vecka vilket betyder bra jobbarväder.
I morgon kväll ska vi festa lite med god mat som en hyllning till sommarledigheten. Det ska bli jättemysigt. Ha det fortsatt härligt!
PoK, mamma/svm och pappa/svf.

12:20 PM  

Post a Comment

<< Home