Saturday, June 30, 2007

Hot! Hot! Hot!

Idag har det varit grymt varmt. Meningen var ju att vi skulle åkt på snorkelutflykt till Koh Tao idag men tji fick vi. Igår kvälls vid elvatiden ringde telefonen på hotellrummet och då var det damen från resebyrån (ni kan ju fatta hur nervös jagblev med all min oro innan jag fattade vad som stod på...). Hon pratade urskraltig engelska och meddelade att "can't go tomorrow. Can go other day?". Det tog ett tag innan jag fattade att utflykten inte skulle bli av och frågade då naturligtvis varför. "Oh - boatdrivers to tired tomorrow, have been driving boat all night to full moon party" (för dig som inte är insatt: Full moon party äger rum en gång i månaden på Koh Pha Ngan och är en jättestrandfest med 10-20000 festande) svarade hon som om det var det mest självklara i världen. Då kan man ju undra varför hon inte visste det när vi beställde utflykten, men, men... Imorgon skall vi iväg iallafall och vi hoppas att det inte blir lika hett som idag, för det har nästan varit olidligt. Vi orkade inte hela dagen i solen utan gick till bungen vid tretiden.

Efter lite vila tog jag en tur till min syrra på massagen. Idag skulle hennes kompis göra pedikyr och baby-foot treatment på mig (det hade inte syrran Cow utbildning på). Allt började med att Cow var helt förtvivlad för att jag inte kommit igår - hon trodde hon gjort något fel och att jag inte ville vara hennes "sister" längre. Jag har väl hela tiden trott att "sister"-snacket var av inställsamhet men idag uppdagades det hur fel jag haft. Det är helt uppenbart att hon betraktar mig som en mycket nära vän, och att jag genom detta uppnått familjestatus. Under hela tiden den andra tjejen grejade med mina fötter (2 h 10 min) höll Cow på och filade mina fingernaglar, och masserade mig - helt gratis. När jag försökte betala blev hon förnärmad - hon vill göra bra för "sister". Sedan visade det sig att det var hennes sista arbetsdag idag, hon skall ha semester några dagar och sedan åka till Bangkok som förkläde åt en annan flicka en månad. Hon var mycket upprörd över att vi inte kan träffas mer och grät, men säger att jag skall komma på måndag så skall de andra ringa in henne från semestern så hon kan komma och krama och ge mig en present. Hon ville dessutom att vi skulle byta mobiltelefonnummer så att vi kan hålla kontakt. Ojojoj - hur hanterar man dessa översvallande vänskapsbevis?

Kvällen avslutades lika hett som den inleddes i solen, men istället med superstark thaimat. Jag fick i mig den starkaste chili jag någonsin ätit och paniken var inte långt borta när läppar och tunga efter att varit som öppna sår helt domnade bort. Hej och hå!

Kram!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej ungar.
Vi läskar oss när vi läser om mat och klimat och jämför med hemma-temperaturen. Dagen har bjudit på +14 grader och regn hela dagen. Bok och kryss är vad som gäller kompletterat med lite middags-slummer i kombination med sommar på P1.
Gårdagskvällen tillbringade vi med Åke och Britt, sill, minerva, brännvin och snapsvisor i kuvösen. Ljuvlig kväll! I morgon åker de till Öland där de tänker semestra under 4 veckor. Åke måttligt förtjust.
Själv har jag börjat diverse utomhusaktiviteter vilka av naturliga själ legat på is idag.
Nu drar det ihop sig till kvälls-vard varför jag avrundar för nu.
Vi börjar längta efter er!!
Stor PoK, mamma/svm och pappa/svf

9:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tjena badgrisar
Nu har jag bilat till Stockholm och instakllerat mig i Tuvas lägenhet. Tuva och Johan åkte västerut igår och mplet för dagen var Oslo. Nu har jag lägenheten för mig själv en dryg vecka.
Ja, så var det väderrapporten då. Om man säger så här - vi har inte ert väder. Just nu, söndag kl 9, regnar det och vädergubbarna förutspår liknande väder framöver. Men det finns ju mycket att göra i Stockholm, trots regn...
Roligt att följa era äventyr.
kram B

12:07 AM  

Post a Comment

<< Home