Friday, June 29, 2007

Lunchspaning

Gissa vad vi gjort idag? Jo legat på beachen igen. Det har varit helmulet hela dagen men det är ändå oerhört skönt att ligga på stranden och njuta av värmen och bad. Tydligen beror den tillfälliga väderinstabiliteten på att det är fullmåne ikväll. Trots mulenheten har Cissi idag för första dagen lyckats uppbåda lättare solsveda eftersom slutsatsen drogs att inget solskydd behövdes. Fel! Fel! Fel!

Det mest spännande som hänt idag är efterspaningarna efter den perfekta lunchen. Vi har sedan länge dissat hotellrestaurangen som bara serverar hamburgare och annan västerländsk skitmat. Idag gav jag mig sjutton på att vi skulle ha grillad kyckling och stark papayasallad till lunch. Ola begav sig iväg längs med stranden bort till vad han trodde var grillen. Det visade sig dock att endast majs grillades på det stället. Ola kom därför tillbaka med ananas som han tyckte kunde mätta. Oturligt nog hade Cissis berämda mat- och sovklocka ringt så behovet av lunchmat var trängande. Ola försvann iväg åt ett annat håll och kom tillbaka med någon inhemsk mat han köpt på gatan. Det bestod av en påse buljong, en påse nudlar med grönsaker, en påse socker, en påse chilisås och en påse chili. Allt skulle blandas i en skål och slevas i sig. Tyvärr föll det inte kräsna damen i smaken så efter en kort stunds funderande drog Cissi själv iväg åt andra hållet på stranden och återvände med de mest ljuvliga grillspett med sesam- och chilimarinerade fläskköttsspett samt god papayasallad. Tur att det finns resurser!

Ikväll har vi varit hos skräddaren igen, men det kommer bli tidig kväll eftersom vi imorgon skall på snorklingsutflykt till Koh Tao och Koh Nangyuan hela dagen. Ola har införskaffat ett helfräscht snorkelset på en dykbutik som han är ivrig att testa imorrn.

Kram!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

JAg blir så arg! Jag hade suttit här och skrivit ett skitlångt inlägg (som inte ens var klart) och så dör internet och allt försvinner! FAn vad trött jag blir. Tacka vet jag vanligt papper och bläckpenna, det försvinner inte i första taget! Nu får det nog bli en förkortad version tror jag. Min nacke klarar inte mer än det.

Låter som om allt är till belåtenhet förutom begynnande urinvägsinfektion, och solsveda. Angående solsvedan så får du ett stort IG i solkskyddskunskap. Det vet väl alla att man måste smörja sig även fast det är mulet ute, skämms på digg Cissi, du får börja gör a läxorna bättre!

JAg hade börjat berätta om min vistelse i Götebrog. Tisdagskvällen (eftre det att jag avslutat mitt meddelande till er) fortsatte som följer. Allsång på skansen med skitgod stenugnsbakad pizza (som naturligtvis körts hem till dörren då vi inte ville gå ut och bli anfallna av det otäcka regnet). Måste bara säga att allsången är så bra, jag sjöng med massor! Vi avslutade kvällen med lite slötittade på Morden i midsommer. Onsdagen så tog vi det härligt lugnt hemma hos Madde och snackade en massa skit fram till klockan två då vi tog en tur ut på stan. Jag lyckades inhandla två par skor, svårt... Det blev också en tur på saluhallen, NK, lite inredningsbutik, lite kläder och ja, typ så. Sen åt vi lunch (?) på eftermiddagen. Supermumsig thaimat! Kvällen hade vi tänkt tillbringa på Liseberg, men dels var vi så trötta och dels så regnade det så det blev filmkväll med poppisar och godis istället.

På torsdagen skulle jag åka hem, men dock först på kvällen så vi hann med lite på dagen ändå. Vi tog en promenad bort till Haga och gick och strosade där en stund, käkade god lunch och köpte med lite fika som vi gick hem och avnjöt. Sen skjutsade Madde mig till tåget och jag åkte hem. Det var verkligen härliga dagar!

Igår så hade jag fullt upp hela dagen så jag hann faktiskt inte skriva, men jag har allt tänkt på er ska ni veta. Fortsätt och njut mina godingar, det ska vi göra, trots dålligt kallt väder. Vi ska faktiskt gå ut och äta med Jimmie, CAmilla och Ebba idag, mysigt!

Stor varm kram från oss alla i Örebro!

2:09 AM  

Post a Comment

<< Home