Monday, June 23, 2008

Gräsänkling på grund av fiskar...

Hej

Nu är det Ola som skriver idag. Vi har varit på utflykt till fjärils och fågelhusen, som var helhäftiga. Massor med vackra fjärilar respektive fåglar. Både Cissi och jag besökte fjärilshuset, medans det bara var jag som besökte fågelhuset. Cissi satt på en restaurang och tittade ut över det hela istället medans jag tog en massa bilder med nya kameran. Det är rätt bra för nu har vi var sin. :) Cissi är riktigt duktig på att fotografera fjärilar.

Efter detta äventyr besökte vi ett nyöppnat ställe och beställde biljetter till IMAX T-Rex, dvs en 3D föreställning som visades 2.5 h senare. Så för att inte slösa bort tiden för mycket så åt vi lite mat och sedan åkte vi och shoppade en liten bärbar dator. Åkte var förresten fel, då taxichauffören föreslog att vi skulle gå istället då det var så nära. Tyvärr hittade vi inte exakt det vi ville ha, dvs en med lite större skärm och i rosa. Det blev en svart i stället. Så bar det av tillbaka (gåendes även denna gång) och det var bra. Handlingen var väl rätt B, men 3D-effekten var skithäftig helt enkelt. Man fick hålla i armarna hårt för att inte lockas att sträcka ut handen för att se om det ändå inte gick att ta på det som var så nära...

Nu är jag gräsänkling och bloggar lite, samt tittar på busstider. Cissi är på fish-spa med påföljande massage. Fiskarna ska äta upp död hud tydligen. Vi får se... :)

Nu ska jag dra tillbaka ett par våningar ned för att se om Cissi har några fötter kvar. Vi hörs!

// Ola

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Test av kommunikation!
Kjell och Lisa

7:54 AM
Anonymous Anonymous said...

Hej ungar och äventyrare! Här hemma är allt under kontroll utom vädret. Det blåser och blåser växlat med lite regn och som grädde på moset +15 grader. Fy tusan! Men samtidigt njuter vi med er och har en god portion avundsjuka. Det verkar på oss som ni verkligen har det äventyr som ni planerat. Det vore kul om ni skrev något om resan till Singapore med lyxbuss och allt. Mamma har idag blivit ägare till en riktig bil, en Saab, med power under huven vi får se hur det kommer att gå med fartkamerorna nu. Vi firade dessutom 36-årig bröllopsdag igår som vi dessutom lyckades komma ihåg. Kissarna har måttligt trevligt i blåsten de blir rastlösa. Inte först men sist, midsommar var en ytterst trevlig tillställning med massor av mat och perfekta nubbar med tillhörande musikaliska framträdanden. Sköt om er på bästa sätt och fortsätt njuta. Stora kramar från Lisa och Kjell.