Monday, June 30, 2008

Sol och regn

Vadret har forsamrats en aning. Igar var det ganska molnigt med en del sol mellan varven. Det kom en riktig stortskur pa formiddagen, men annars var det lugnt anda fram till kvallen da vi hade slagit oss till ro ute pa piren i ett av de sma solbasen, nar regnet plotsligt overfoll oss och vi fick flytta in under tak. Idag ar det overmulet an sa lange, men vi hoppas pa sol langre fram. Det som ar bra har ar att det ar lika skont att ligga ute i bikini aven om det ar mulet och regnigt.

Benet ar ganska ont och besvarligt, men jag forstar ju att det tar ett tag att laka efter en sadan small. Igar var det dock dags for andra omgangen av min behandling pa spaet. Thailandskan var valdigt bekymrad over att jag hade ont och ville hjalpa med olika kramer pa benet och lakande olja i aromabadet (det blev faktiskt battre). Jag fick sedan den basta thaimassage jag nagonsin fatt innan hon ledde ut mig till utomhusjaccuzin dar ett hett bubblande aromabad hade hallts upp. Poolen ligger sa att man har den dar vidunderliga utsikten jag pratade om. Dar lag jag och filosoferade alldeles naken for mig sjalv och tyckte att Ola kunde ha varit med i badet... Efter en stund kom hon ut till poolen och borjade massera armar, nacke, axlar, rygg och huvud igen. Sedan fick jag ga in och duscha av mig och sa smorde hon in hela mig med ingefarslotion. Olas beskrivning av mitt tillstand efterat var att jag var mjuk som om jag blivit insmord i vaselin, sag ut som om jag blivit kanderad och luktade som en isterfabrik. Trevliga omdomen nar man ar pa karlekssemester... Sjalv njot jag som bara den av allt gulligullande. Har bestallt tid hos min kompis idag igen. Det ska bli pedikyr och fotmassage. Kan forresten tala om att bagge massagekvinnorna erbjod sig att folja med mig nedfor trappen och halla mig i armen... Gissa varfor?

Nu far Ola beratta lite mer om sin aventyr i skog och hav!

...
Jahaja nu ska jag (Ola) forsoka skriva lite ocksa. Ska se om jag lyckas halla dropparna fran datorn... Jag har vandrat lite langs stranden. Man kommer inte jattelangt men man kommer i alla fall till nasta resort. Jag har aven hittat en liten stig, men den ladde inte langre an till dit de gar med allt skrap och eldar upp. Pa vagen sag jag en varan som var ratt sa stor. Svart att bedomma storleken, men den var helt klart fullvuxen och nog bortat 2 m (eller kanske storre). Mycket fina bilder har det blivit (over 1000 st i alla fall) for igar fick jag lov att tomma over pa datorn. Tja det var val allt spannande jag har att beratta. Cissi verkar vara mer aventyrslysten. :-D

Kram!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej igen ungar! Som ni nog hört har vi haft gigantiska problem med att få er bloggsida att acceptera våra svar. Jag har nu på morgonen utvecklat en ny metod som förhoppningsvis kommer att fungera. Här hemma återvänder nu sommaren för några dagar framåt och det känns underbart. Igår skulle det bli gräsets dag men den dagen blev kort. Körde haveri på gräsröjaren (reservdelar behövs). Övergick därför till skogsarbete men det tog till slut på ryggkrafterna så jag var ganska slak fram på kvällen. Idag ska vi gå till stranden och lapa sol och bada (om vi törs det har nog blivit kallt) men en slappardag blir det under alla omständigheter. Vi har inte behövt jaga vilda bytesdjur som frukostunderhållning idag vilket gör läsandet av morgontidningen mera avslappnad. Fortsätt ha det bra och sköt om er. Kram Lisa och Kjell.

1:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej sötnosar!

Låter som det är lite lugnare hos er nu och det tackar vi här hemma för :-)

Idag har jag varit och ätit lunch med Camilla (från Haga)och vi hade det så trevligt så, varmt och skönt var det också, men för att inte riskera att bli kall så tog jag svarta långbyxor och svart kavaj :-) Imorgon så ska jag äntligen till sjukgymnasten och jag kan säga att han aldrig varit så efterlängtad som nu, jag behöver nog möbleras om från topp till tå :-) Men uj så bra det brukar bli sen! Och på torsdag har jag som sagt min lyxkur att se fram mot, berättar mer om det på fredag. Idag är det Allsång på skansen, så svenskt det kan bli. Ska mysa till det riktigt och ta en muffins till det! Och nu du Cissi så har jag nöstan läst ut den andra boken, är jag inte duktig?! Och hungern efter fler böcker är stor, men som tur är har jag på lager... Såg Brunstkalendern på stan idag, tänkte köpa den men hejdade mig i sista sekund, funderar nämligen på att skicka efter lite böcker från Adlibris, vi får se...

T jobbar på som vanligt och börjar väl sakt men säkert att räkna ner till semestern (1,5 vecka kvar). Men den här veckan blir det lite mc till jobbet vilket livar upp lite (alltid bra att kunna kombinera sitt jobb och fritidsintresse :-) ).

Sköt om er så gott så hörs vi av snart!

(Cissi, nu frågar jag och jag hoppas du säger nej om du vill det. Kommer du kunna få tag på parfym på flygplatsen eller så (till något bra pris) tror du? Har nämligen ebb i förrådet... Kan i så fall föra över pengar och ange sort. Men svara ärligt, jag vill inte vara till besvär! Du kan svara här eller skriva i era inlägg, jag kollar på båda ställena).

Varma kramar till er från Milla Tobbe och Casper

10:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

Några Bente-rader också.

Jag har faktiskt skrivit ett långt brev, men missade troligen att skicka iväg det eller så har jag också såna där bekymmer som Lisa o Kjell har. Nu FÖRSTÅR jag frustrationen.

Är på gott humör idag. Snallare blåsa. Glada meddelanden från Max som varit lyckosam i Norge, varit på bästa livet någonsin i nån Värmlandsskog och att Ida fått jobb på inst där hon gjorde exjobb - 2 år.

Tuva o Johan firar 2 år idag.

Själv håller jag på att stänga butiken här, tvättar och småpackar inför min lilla bilsemester. Prel bilar Johan o jag på torsdag söderöver.

Ola - jag rekommenderar isterbehandling före varanmöte.

Gokramar från Bentemamman.

PS Inga läskiga besked, än.

12:06 PM  

Post a Comment

<< Home