Tuesday, July 06, 2010

Snuva och solsken

Vi njuter för fullt av detta magiska ställe och solen lämnar oss inte ifred en sekund - det är 38 graders blåslampa från morgon till kväll. Trots detta är det lågsäsong här nu, och enligt vad vi hört beror det på att det är lite för varmt... Lågsäsongen har iallafall medfört att vi ända från starten blev uppgraderade till en Honeymoon bungalow - nice! Det som det är högsäsong för är iallafall mangon, som är fantastiskt söt och smakrik - jag har aldrig tidigare ätit så god mango så nu blir det verkligen frossa.

Tyvärr har jag fått tagit över Olas förkylning (som han är bra ifrån sedan ett par dagar tillbaka). Snuvan går väl an, men tyvärr har jag börjat hosta också. Igår var vi på ett apotek här i Hué och fick en annan sorts hosttabletter än de Ola fick, så vi får se om det hjälper. Jag har på grund av snuvan tillbringat både dagen och gårdagen i skuggan vid poolen medan Ola varit ute på egna äventyr. Igår blev det pagoder av allehanda slag och idag har han besökt det gigantiska citadellet i Hué. Han är upprymd över vad han sett och kameran har i vanlig ordning klickat för fullt.

Igår roade jag mig dock med att ta en massage på spaavdelnignen på hotellet och det var naturligtvis helt fantastiskt. En av de duktigaste massörer jag varit med om faktiskt! Alltid lika härligt att gå på spa på ett så fint hotell eftersom kringmiljöerna är så underbart vackra och kontemplativa.

Trots snuverier så njuter vi för fullt av vår semester. Imorgon skall vi försöka ta oss iväg på en utflykt till DMZ (demilitariserade zonen) med besök i tunnlar och annat.

Misstänker att det vackra vädret håller i sig även hemmavid, så passa på och njut!Undrar dock om m+p strandat på någon ö i Vänern eller var ni håller hus... Kram!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home