Saturday, June 24, 2006

Antligen battre!

Antligen mar jag riktigt hyfsat efter min forkylning. Det maste ha varit rena dundret apotekaren gav mig...

Imorse nar vi vaknade regnade det ute - faktiskt riktigt skont sa att luften fick rensas lite. Det smadroppade mest sa vi tog en liten shoppingtur istallet fram till halv tolv nar solen ater dok upp. Annars har vi haft valdig tur med regnandet - endast ett par smaskurar kring sextiden (nar vi ar hemma och gor oss iordning for kvallen, vilket innebar att vi inte behover lida alls) vid ett par tillfallen.

Dagens dramatik bestar i att en geckoodla har flyttat in i var bungalow. Nar Ola och jag forsokte jaga ut den forsvann den in bakom rummets fastskruvade spegel. Jag fick ga till receptionen och de lovade att genast skicka "geckoexpert". Efter ett par minuter knackade det pa dorren och utanfor star tva man och en staderska. Vad de hade for roller och funktioner var mera oklart. De bankade som bara den pa spegeln och tillslut behagade odlan kila fram. Tyvarr var ingen av dem beredda sa den kilade ivag nagonstans och gomde sig igen. De tillbringade en langre stund med att leta efter den med ficklampa och gick till och med efter skruvmejsel och skruvade loss spegeln for att kontrollera att den inte var dar igen. Dock inget resultat. Lika fort som den lilla staben dykt upp droppade de av med en halsning om att vi kunde ringa receptionen om vi fick syn pa den igen. Det verkar med andra ord som om vi far sova ihop med odla i natt... Myspysigt varre. Jag saknade Milla och hennes smakrypsburk.

Idag har vi inmundigat haj till middag - smarrigt varre vill jag lova! Hoppas ni hade en trevlig kvall igar! Kram!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej igen våra resenärer i stora världen. Misommarkvällen och den ljuva påföljande sommmarnatten var något alldeles extra i år när vi var helt befriade från väder- och myggstörning (kuvössittning). Vi hade fantastigt trevligt tillsammans med Larsa och Monika. Msv och Monika beslöt sig i ett tidigt skede under kvällen att närmare utforska Sun Francisko och den utforskningen vidare-utvecklades fram till 2-snåret på natten, då man kan säga att de verkligen gått till botten med den. Vi helgade vilodagen (midsommardagen) med att inte göra annat än att må gott och ta det lungt fram till 17.00. Då inträffade det att msv och Monika for till Anneberg för vattning åt herrskapet och Larsa och jag bänkade oss framför TV:n tillsammans med en flock pilsner och ölkorv för att avnjuta det stora fotbollsslaget mellan Sverige och Tyskland. Men FY OCH USCH!!!! Korven i vrångstrupen och pilsnern smakade kattpink (2-0 till Tyskland och en missad straff för Sverige). De hemvändande damerna rapporterade att allt stod väl till hos er och att hantverket har påbörjats hos er. Lantlollorna har nu övergått till att fånga tvättsvamp och grönmosseatycken i brist på vilda byten som för närvarande verkat ha tagit slut. Då noterar vi slutligen att det känns bra att du piggat på dig så ni kan njuta av er semester fullt ut. Nu får ni starta nattens ödeljakt och jag tror mig veta som varande expert att en alvedon i höger sko hos er båda är mycket effektivt mot ödlor.
PoK, msv och psf.

8:01 AM  

Post a Comment

<< Home